Archiv - Jíme pro zdraví?!

22.09.2011 21:26

 

Dnes trošinku odběhnu od kyvadlení zpět k potravinám. Je čas dovolených, tak téma odlehčím a vy si, milé čarodějky, můžete zatím připravit, co byste rády věděly o práci s kyvadlem. Samozřejmě nezapomínám na slib a hledat zlato určitě budeme.

Všechny dobře víme, že jíst máme jen tehdy, když cítíme hlad, nikoliv ze zvyku nebo z pocitů hněvu či stresu. Klobouk dolů před vámi, které to zvládáte, já se přiznávám, že stres jsem donedávna zajídala čokoládou. Vím, není to řešení, ale mně to pomohlo aspoň na chvilinku zapomenout na starosti. Jak jste na tom vy, milé čtenářky, jíte vzorně, nebo hřešíte stejně jako já?

 

Jen pro osvěžení pár dobrých rad, aby se naše tělo cítilo skvěle.

 

Jezte klidně a nezapomínejte přitom na to, aby se také oči na jídle podílely. Ne nadarmo se říká „Jíme také očima“.

Všechny potraviny by měly být snědeny hned poté, co se připraví, protože jídlo ohříváním ztrácí živiny.

Nadměrné pití černého čaje nebo kávy by se mělo nahradit alespoň občas bylinkovým čajem a čerstvou vodou, prospívá to činnosti ledvin.

Je léto, doba dovolených, čerstvého ovoce a zeleniny. Pokud máte možnost, jezte vždy čerstvou a voňavou stravu.

Ovoce a zelenina vypěstovaná biologicky obsahuje mnoho vitamínu C, který ovlivňuje složení krve a brání arterioskleroze.

Pokud držíte půst na novoluní nebo úplněk, vyzkoušejte půst s rýží se syrovým ovocem, ovocnou šťávou nebo zeleninou.

Rýže se syrovým ovocem: Během celého dne jezte rýži se syrovým ovocem podle roční doby. Ovoce můžete přimíchat do rýže, ale musí být syrové. Výhodou této kúry je, že enzymy syrového ovoce mají pozitivní vliv na vitamíny, proteiny a minerály v rýži a povzbuzují čištění krve. Látková výměna buněk se tak usnadňuje a je stimulována harmonie jin a jang.

Rýže s ovocnou šťávou: Jezte uvařenou rýži bez soli, k tomu pijte při každém jídle čerstvě vylisované ovocné šťávy. Přírodní uhlohydráty z rýže se spojí s plnohodnotným ovocným cukrem v ovocné šťávě, což uvolňuje trávicí trakt a vitalitu.

Rýže se zeleninou: Během dne jezte rýži s velkým výběrem syrové zeleniny. Proteiny v rýži se posilují s proteiny v syrové zelenině a mísí se při procesu látkové výměny. To podporuje regeneraci a zmenšuje nedostatky, které mohou vyvolat symptomy nervové podrážděnosti.

Rýže se zeleninovou šťávou: Opět celý den jezte rýži a pijte ke každému jídlu čerstvě vylisované zeleninové šťávy. Když jsou šťávy čerstvě vylisované, dodávají zelené části zeleniny vitamíny a živiny, které jsou přijímány od proteinů rýže a vyvolávají alkalickou reakce v těle. Tím se zvyšuje imunita a stabilizuje srdeční rytmus a krevní tlak.

Pokud nemáte ovoce ani zeleninu v lásce, nebo jste na ně alergičtí, vyzkoušejte rýži s mlékem.

Rýže má mnoho dobrých vlastností, je snadno stravitelná, má nepatrný obsah vláknin, málo tuku, cholesterolu a soli a je bohatá na minerály. Uvařit rýži je snadné. Vezměte dva šálky vody na jeden šálek rýže. Když se voda vaří, přikryjte hrnec a dovařte ji na malém ohni.